onsdag 16 september 2009

liten sammanfattning

Efter påtryckningar från ett av mina bästa fan så ska jag skriva lite om vad jag gjort de senaste dagarna.. Lika bra att ta det pedagogiskt och en dag i taget så alla hänger med..!
Lördag: Vaknade ännu en morgon i min fantastiska säng, sagt med lite ironi, det är ingen hästens utan en enkel madrass bara utan bäddmadrass, en aning hårt men fungerar ju fint det också. Dumt att klaga. Sen blev det ännu en lång frukost, tiden går och helt plötsligt har jag suttit och ätit i en timme och fått i mig en macka typ.. DNs fel? Så är det varje morgon, förutom de gånger jag är stressad då, då brukar jag hoppa över sport/ekonomidelen (fotboll och finanskris? jo tack vad roligt..) och då brukar det gå på rekordtiden 55 min eftersom jag annars inte heller brukar läsa de delarna utan bara typ titta på framsidan.. nog om det. Sedan stod det ridning på schemat, inte för min del dock, jag fick snällt gå bredvid och hålla i. De kör hårt med ungarna, efter tre gånger kan de redan stanna, få igång och svänga hästen, strongt! haha, nej men det var kul, tyckte jag då, tror lilltjejen tyckte det också även om det hon verkade minnas från lektionen var att hennes häst hade bajsat, alltid något..
Tidigare i veckan hade en finsk tjej hört av sig, Mari, hon undrade om vi skulle ta en fika, sagt och gjort, tog en macka på Waynes och det var så trevligt så! Under fikan fick jag samtal från Juuli, en annan finsk tjej som jag träffat några gånger och som bor väldigt nära mig, hon hade fått tag på några festsugna tjejer och skrivit upp oss på gästlista till något nytt ställe på Kungsgatan, kul kul! Blev att ta tuben hem för mig och byta om lite snabbt och iväg igen, stötte på en från hemtrakterna som gör lumpen här, trevligt trevligt! Skulle möta upp några av tjejerna på Östermalmstorg, gick ju som det gick eftersom vi gått upp på olika sidor av stationen men efter två telefonsamtal och lite språkmissförstånd så var vi på rätt väg. Men måste ju bara säga att jag är imponerad av finska tjejerna, de är grymma på svenska! Visst att det är deras ena officiella språk och yadayada men de har inte läst det längre än jag läst typ tyska? och min tyska är inte som deras svenska? nejnej.. de är verkligen bra. Hade iaf en väldigt rolig kväll och lärde känna fler trevliga tjejer.. finns tyvärr inte så gott om barnpojkar här ska ni veta.. Efter en hamburgare på mc Donalds tog några av oss röda linjen hem och sov. Klockan blev nog runt halv fem innan jag låg i min underbara säng..
Söndag: Söndags.. ja vad gjorde jag i söndags? Jo! Jag var på Grönan med mamman + 2 minsta barnen. Vaknade 8 av någon konstig anledning, helt klarvaken och en massa ljud på våningen över mig, bara att släpa sig upp och fixa lite frukost.. Vid elva satt vi i bilen påväg mot stan, parkerade någonstans på Östermalm, fråga mig inte vart men i närheten av Strandvägen vad det nu mer heter där.. blev lite guidad, måste ju kunna alla fina ställen i stan vet ni!
Gröna Lund nästa då, på med åkbandet och åka alla barnkaruseller på stället.. Pettsons värld också, gillar Pettson och mucklorna, ni vet väl vad mucklorna är för några?! Jag fick lära mig det i veckan efter x antal timmars dataspelande i veckan. "Liiiiinn kan inte du hjälpa mig att klara det här och det där och vinna spelet.." man ställer ju upp, eller hur? Iaf, efter åkande, korv och glass så tog vi färjan över till Söder där jag fick ännu en guidad tur.. efter en timmes skrikande och protester från den lille för att han inte ville åka hem så somnade han i vagnen och vi kunde ta en buss tillbaka till Östermalm och bilen. Resten av dagen bestod av långpromenad och något mer, kan inte komma ihåg vad jag gjorde.. åkte in till city kanske?
Måndag: Ännu en ny arbetsvecka, inte för att jag känner någon större skillnad på exempelvis måndag och lördag nu när jag är här, båda känns lika bra.. I måndags skulle jag ha åkt till MIST och suttit make up modell, men nej, det ville sig inte denhär gången heller.. är det inte ungarna som är sjuka så är det jag.. vaknade genomförkyld och tänkte att det nog inte vore så trevligt för make uparen att kleta i mitt ansikte när jag snorar så jag ställde in det och det får helt enkelt bli en annan dag.. Istället tog jag tag i all min tvätt, var en del kan jag säga då jag inte hade tvättat något alls sen jag kom hit, på 3 veckor för att vara korrekt. Lite krisigt med underkläder med andra ord. Känns som jag borde inhandla mer men tycker det är urtrist att lägga pengar på det, haha.. så bidra gärna, kan lämna kontonummer.
Tisdag: Idag hade jag planerat att göra tre viktiga saker, men gjorde inget av det. Fy på mig.. För det första skulle jag anmält mig till högskoleprovet så jag kan skriva i höst igen, men det gjorde jag inte. Får bli till våren istället. För det andra skulle jag ha gått till gymmet på förmiddagen för att utnyttja mitt träningskort en aning, men nej jag var för lat och därför bokade jag inte heller något pass till onsdag (idag) så det blev inget heller.. Kände mig väldigt oeffektiv för en gångs skull. Jobbade som vanligt på kvällen, alltså 16-19.. älskart
Onsdag (idag, eller för 24 min sen): Lite seg på morgonen måste jag erkänna.. Blev en extra lång frukost, orkade liksom inte tänka ut hur jag skulle fördriva dagen. Drog på mig träningskläderna för att gå en lång promenad, vaknade tydligen till för med 10 min promenad kvar tills jag var hemma så fick jag spring i kroppen, inte bra för mig att springa som är förkyld tänkte jag men sen tankeverksamheten gick liksom inte ihop med vad jag gjorde så sprang ett extravarv på några km.. efter x antal jobbiga övningar som sägs ge mig både magrutor och armmuskler så var jag som spagetti, men ingen tid till vila inte. In i duschen, på med kläder, in i bilen och mot metropolen, Djursholm centrum. Hej fickparkering, ush.. men idag var en bra dag, det fanns normala parkeringsplatser lediga. Körkort i snart 10 månader men vill fortfarande inte veta av fickparkering, bra där.. In och handla 5 liter mjölk och annat drickbart, tog emot att bära kassarna till bilen. Mina blivande barn kommer bara få kranvatten.. Direkt iväg till dagis och hämta upp minstingen, kom in på gården och så fort han får syn på mig ropar han Linn, kommer springandes och slänger sig om benen på mig och vill kramas.. jag dog för ett ögonblick. Kan man bli kär i en 3 åring?
Kvällen spenderades på Chokladtoppen/koppen? i Gamla stan med Victoria och 4 barnflickor från Lidingö, det var trevligt.
Nu sitter jag och funderar på morgondagen, sovmorgon och sen en springrunda igen.. fick mersmak idag och om jag vill överleva 22 maj och Gbg varvet så är det dags att sätta igång. Bara för det gick lätt att träna upp springandet sist så behöver det inte gå lätt nu, känns inte så.. sliten kanske?, 19 om 3 dagar, ja det är inte lätt att bli äldre..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar