fredag 11 september 2009

groceryshopping

Vaknade 9 av att det lät på övervåningen. Ash då, hemma med sjukt barn idag också tänkte jag. Mycket riktigt, mellanbarnet hade åkt på feber och var hemma från skolan men mamman i familjen jobbar hemifrån idag. Alltså behöver jag inte vara hemma precis hela dagen.
Men.. slutet på veckan och det är dags för storhandling av mat, och den ska göras av mig. Själva handlingen är inte problemet utan att ta mig till och från mataffären utan större problem och skador.. Har kört dit en gång förut, det är Mörby centrum vi pratar om, Sveriges minsta och mest trånga parkeringshus enligt mig. Inte för att jag stått i många.. men ja. Den gången gick de bra, men var helt slut efter parkeringen. Idag körde jag fel, det kan man ju göra, men jag hamnade på motorvägen, i fel rikting in mot Stockholm.. Jag skyller på påfarten, den var felplacerad! Men det löste sig, hamnade i något som hette Bergshamra om jag inte minns fel, hittade påfarten mot Norrtälje och sen var det lugnt igen. Parkeringshuset var en pers även denna gång och fick konstigt nog samma parkeringsplats som förra gången. Något fel på den eller? Krävdes några minuters jobb för att komma in och kändes även denna gång som om jag varit på ett gympass när jag klev ur bilen.. men så bra att bilen är en automat, skulle nog inte kunn räkna motorstoppen på fingrarna efter varje shoppingtur, haha..Hemskt dehär första gångerna men tänk vilket proffs man kommer vara sen!
Nu har jag slutat jobba för idag, blev bara handling och så lite städning i köket för att städerskan inte kunde komma denna vecka. Skön dag! Vet inte vad jag ska hitta på nu, skulle träffa canadensiska tjejen Alexandra som bor granne men hon svarar inte i telefon och har inte skaffat svenskt nummer än?! efter två månader.. skulle aldrig klara det, haha.
Ikväll blir det bio med ett gäng finska tjejer, ska The Uglu Truth som tydligen har premiär idag. En kärlekskomedi som någon Katherine från Greys Anathomy är med i, som om det vore självklart att jag vet var Greys Anathomy är? Ja självklart vet jag att det är en serie som går på tv, men de som känner mig vet att jag inte har mer koll än så när det gäller tvprogram och serier, det jag vet är sådant som alla andra tjatat hål i huvudet på mig om.. men det är ju rätt bra, så jag inte verkar helt efterbliven. Imorgon blir det fika och kanske bio med ännu en finsk tjej som jobbar i Sollentuna och pluggar nationalekonomi på universitetet, spännande!
Nej nu ska jag nog gå och knacka på hemma hos Alexandra eller gå in mot Djursholms centrum en sväng, det är grejer, centrumet alltså. Det finns både Konsum, apotek och underklädesbutik, ja det var väl det.. en trevlig restaurang också, eller ja den ser trevlig ut, inte hängt där så ofta eftersom lunchpriserna ligger runt 200-250 kr. Visst att jag tjänar bra för att jobba halvtid, men inte så bra..och hellre ett nytt par skor än 4 luncher. På tal om det har jag hittat ett par stövlar jag bara måste ha! Ja mamma jag vet att du tycker det räcker och du har väl rätt, men de är så fiiiina! Finns de kvar efter nästa lön så är de mina!

1 kommentar:

  1. shit, världsrekord i långt inlägg :D men jag har orkat läsa igenom hela nu! det var rolig läsning

    SvaraRadera